Lag Luv2Run


När:
Måndag 3 september kl 06:00

Var: 19 öar från Seglarhotellet på Sandhamn till Utö Värdshus

Hur: Amfibie

Sträcka: Löpning 54 km + simning 10 km

http://www.otillo.se/


Om Luv2Run:

Jonas Larm (-73)
Trebarnspappa från Silverdal (Sollentuna)
På fötterna: ASICS
I magen: MAXIM
Roligaste lopp sprungit: SM-bronset på Stockholm Marathon 2007
Arbetar som: Senior Trader/Portfolio Manager på Vattenfall AB

Personbästa:
Marathon: 2,22:24
1/2 Marathon: 1,06:58
Lidingöloppet: 1,44:38


Erik B:son Blomberg (-74)
Tvåbarnspappa från Silverdal (Sollentuna)
På fötterna: Saucony Kinvara 2 och LaSportiva
Roligaste lopp sprungit: ÖtillÖ 2011
Arbetar som: chefsjurist på Addici AB
http://se.linkedin.com/pub/erik-b-son-blomberg/1/245/b4b

Personbästa:
Marathon: 2.52.55 (2012)
1/2 Maraton: 1.20.55 (2012)
10 km: 35.57 (2012)
Xtreme Running Ursvik 15 km: 61.46 (2012)
Ångaloppet 25 km: 2.27.10, plac 2 (2012)
Lidingöloppet: 2.07.15 (2012
)


Jonas

Erik

torsdag 14 juni 2012

Swimrun

Körde ikväll träningstävlingen Swimrun nere vid Hellasgården. Även om det inte uttalat är någon tävling så var det blodigt allvar när startskottet brann av. Eftersom jag är löpstark, men en svag simmare var taktiken att bränna iväg med fulla spjäll på den inledande löpsträckan. Jag tog täten med Henrik Törn (som senare skulle visa sig vinna hela tävlingen). Första kilometern gick på 3.30 och väl i vattnet en bit senare var jag klart först av alla, men blev successivt ikappsimmad,,, Extremt frustrerande eftersom lungor och kondition svarade, men tekniken var usel. Det visade sig dessutom att jag navigerar som ett fyllo och kartan från GPS:n visar ett förödande zickzackmönster istället för rak linje. Väl uppe på land igen i skogen på andra sidan sjön plockade jag in placeringar, bara för att tappa igen på kommande simsträcka. Detta scenario upprepade sig sedan resten av loppet. Tror jag var 9:a vid varvningen halvvägs, men slutade 13:e av totalt ett 25-tal startande. Snacka om att jag är taggad att ta tag i simningen på allvar! Sammanfattningsvis en väldigt trevlig, välarrangerad och inspirerande afton där många IM, duktiga simmare och en hel del ÖtillÖ:are figurerade. / Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar