Lag Luv2Run


När:
Måndag 3 september kl 06:00

Var: 19 öar från Seglarhotellet på Sandhamn till Utö Värdshus

Hur: Amfibie

Sträcka: Löpning 54 km + simning 10 km

http://www.otillo.se/


Om Luv2Run:

Jonas Larm (-73)
Trebarnspappa från Silverdal (Sollentuna)
På fötterna: ASICS
I magen: MAXIM
Roligaste lopp sprungit: SM-bronset på Stockholm Marathon 2007
Arbetar som: Senior Trader/Portfolio Manager på Vattenfall AB

Personbästa:
Marathon: 2,22:24
1/2 Marathon: 1,06:58
Lidingöloppet: 1,44:38


Erik B:son Blomberg (-74)
Tvåbarnspappa från Silverdal (Sollentuna)
På fötterna: Saucony Kinvara 2 och LaSportiva
Roligaste lopp sprungit: ÖtillÖ 2011
Arbetar som: chefsjurist på Addici AB
http://se.linkedin.com/pub/erik-b-son-blomberg/1/245/b4b

Personbästa:
Marathon: 2.52.55 (2012)
1/2 Maraton: 1.20.55 (2012)
10 km: 35.57 (2012)
Xtreme Running Ursvik 15 km: 61.46 (2012)
Ångaloppet 25 km: 2.27.10, plac 2 (2012)
Lidingöloppet: 2.07.15 (2012
)


Jonas

Erik

tisdag 17 juli 2012

Snitslad bana 40 070 meter

När Erik är ute och simmar vilse i havet, kör jag långpass löpning iform av ett marathon.
I lördags sprang jag Jubileumsmaran 40 070 meter, jag har ju gått och varit sur och besviken på min insats sedan Stockholm marathon så nu skulle jag få känna på distansen igen. Enligt instruktion från tävlingsledningen var detta inte en tävling utan ett upplevelselopp, så jag bestämde mig för att springa igenom loppet men bra känsla i kroppen. Visste på förhand att Anders Szalkai skulle köra loppet på  2,36:56 (= samma som vinnartiden på OS maran 1912). Det visade sig att flera hade samma plan och vi blev en grupp på ca 5-6 man som slog följe. Bla Magnus Bergman (Mr Lidingöloppet) vi hjälptes åt och det kändes som om vi joggade ut till vändningen vid 20 km, hade 1,15:00, hur lungt som helst. Efter vändpunkten fick vi motvind och vår grupp splittrades upp, jag stannde med Szalkai och vi betade av km efter km, och med 3 km kvar såg vi att vu kunde göra 15 min på sista 3 km. Så jag joggade i mål medans Szalkai tog emot publikens jubel och "gick" i mål på förutbestämd tid. Nu några dagar efter loppet känns kroppen bra och jag hoppas kunna köra på med lite hårdare träning inom kort. Skönt att inte ta ut sig till 100% och ändå kunna göra ca 2.42 på fullmaran, finns mer i kroppen..........
  
                             

Ikväll blir det simning och lätt jogg för att se hur löparmusklerna känns under belastning.

Imorgon kväll väntar kombi sim-löppass med Erik i Edsviken, Ö-till-Ö träning kan behövas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar