Lag Luv2Run


När:
Måndag 3 september kl 06:00

Var: 19 öar från Seglarhotellet på Sandhamn till Utö Värdshus

Hur: Amfibie

Sträcka: Löpning 54 km + simning 10 km

http://www.otillo.se/


Om Luv2Run:

Jonas Larm (-73)
Trebarnspappa från Silverdal (Sollentuna)
På fötterna: ASICS
I magen: MAXIM
Roligaste lopp sprungit: SM-bronset på Stockholm Marathon 2007
Arbetar som: Senior Trader/Portfolio Manager på Vattenfall AB

Personbästa:
Marathon: 2,22:24
1/2 Marathon: 1,06:58
Lidingöloppet: 1,44:38


Erik B:son Blomberg (-74)
Tvåbarnspappa från Silverdal (Sollentuna)
På fötterna: Saucony Kinvara 2 och LaSportiva
Roligaste lopp sprungit: ÖtillÖ 2011
Arbetar som: chefsjurist på Addici AB
http://se.linkedin.com/pub/erik-b-son-blomberg/1/245/b4b

Personbästa:
Marathon: 2.52.55 (2012)
1/2 Maraton: 1.20.55 (2012)
10 km: 35.57 (2012)
Xtreme Running Ursvik 15 km: 61.46 (2012)
Ångaloppet 25 km: 2.27.10, plac 2 (2012)
Lidingöloppet: 2.07.15 (2012
)


Jonas

Erik

måndag 27 augusti 2012

En vecka kvar....

Nu mindre än 1 vecka kvar till start. Imorses kändes det som om hösten var här med lite kallare väder och rejäl motvind på cykeln. Nu är det för sent att göra stora ändringar i träningen utan mer hålla igång kroppen, och få till en postiv känsla i armar och ben.

Jag har ju haft lite strul med mitt knä sedan jag föll under ett löppass nere i Spanien för 10 dagar sedan. Detta var min första vurpa på 10 år, under dessa 10 år har jag nog loggat ca 5000 löpmil så förr eller senare händer det!! Nu börjar såret på knät se fint ut och smärtan från utsidan är i stort borta. Inget som som skall hindra min löpning under Ö till Ö. Midnattsloppet var ingen positv upplevelse för min del med ömnade sår och stela leder från fallet, nu i efterhand skulle jag inte startat. Känslan under loppet var katastrofal, all kraft och energi under loppet gick åt till att hålla smärtan borta. 34,55 är min sämsta miltid på tävling sedan 1992...........

Helgen som gick körde jag 2 lättare löppass med bra känsla under både lördag och söndag 60 +80 min på stigar/terräng. Båda med inslag av lite fartlek under delar av passen. Ikväll kör jag och Erik ett swimrun pass på ca 60-75 min i Edsviken.

Under veckan kommer vi köra något hårdare pass löpning plus ytterligare ett swimrun pass.Sedan är det inte mycket att spela med utan få ordning på utrustningen och tanka kroppen med energi och sömn.
/ Jonas

1 kommentar: